راهنمای انتخاب لباس

چطور لباس بی نقص عروسی خودم رو طبق تیپ بدنیم انتخاب کنم؟

وقتی به دنبال لباس رویاییتون هستید، طرحی رو میخوایید که بر فرم بدن شما به خوبی قرار بگیره و زیبایی های طبیعیتون رو دو چندان کنه. خبر خوب اینجاست که فرقی نداره تیپ بدنیتون ساعت شنی، مثلثی و یا بادامی شکل باشه؛ طرح لباسی وجود داره که برای شما بی نقص و عالی باشه.

ما میدونیم که انتخاب لباس، مخصوصا لباس عروس و مجلسی میتونه چقدر گیج کننده و سخت باشه، با وجود هزاران مدل مختلف آستین، یقه و سیلوئت اینکه بدونی از کجا باید شروع کنی کار آسونی نیست.

پس برای اینکه به شما کمک کنیم راحت تر و سریع تر انتخابتون رو انجام بدید، ما براتون راهنمایی ساده در عین حال بسیار کاربردی فراهم کردیم که با توجه به تیپ بدنیتون، بدونید چه انتخاب هایی میتونه مناسب تر باشه و از چه طرح هایی بهتره دوری کنید!

راهنمایی ساده در عین حال بسیار مهم تا به شما بانوی ایرانی کمک کنیم بهترین مدل لباس خودتون رو با توجه به تیپ بدنیتون انتخاب کنید

ساعت شنی

بانو هایی با مدل بدنی ساعت شنی معمولا دور کمر باریک تر، باسن بزرگتر و سینه های پر تری دارند. این ترکیب شما رو تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین تیپ های بدنی کرده؛ با هم ببینیم چه مدل لباس هایی این زیبایی طبیعی رو به بهترین نحو نشون میده!

دوری کنید: بهتره سمت طرح های امپایر (کمر لباس بالا تر قرار داره) نرید چون ممکنه باعث مخفی شدن پیکر خوش فرم شما بشه و این توهم رو ایجاد کنه که چاق به نظر بیایید.

به دنبال این طرح ها باشید: در عوض، به دنبال طرح هایی باشید که بدن شما رو در بر می گیرند و تمام زوایای زیبای اون رو به رخ میکشند مثل لباس های طرح ماهی. همچنین، یقه های سوییت هارت​/دلبری ممکنه برای شما نسبت به یقه های بلند و بسته مناسب تر باشند تا تواضن بهتری در بدنتون برقرار بشه و زیبایی هاتون بهتر جلوه داده بشه.

lunas_d - لباس عروس و نامزدی مدل ۲۰۲۴ جدید کالکشن پرنوویاس
طرح Lunas از کالکشن Seasons of Light پرونوویاس
لباس عروس و نامزدی جدید کالکشن بهار 2023 زهیر مراد
سیلوئت ماهی و یقه آف شولدر از کالکشن ۲۰۲۳ زهیر مراد

بادامی شکل

تیپ بدنی بادامی شکل، به این معناست که باسن و لگن شما از ناحیه دور سینه و سرشونتون پهن تره و کمر باریکی هم دارید. ممکنه ناحیه گردن و سرشانه بسیار ظریفی داشته باشید و در ناحیه سینه هم کمی کوچکتر و به اصطلاح پتیت باشید.

دوری کنید: بهتره که از مدل طرح های امپایر دوری کنید چون ممکنه فرم باسن شما رو مخفی کنه و این توهم رو ایجاد کنه که چاق هستید.

به دنبال این طرح ها باشید: به دنبال مدل لباس هایی باشید که بیشتر فرم بدن رو جلوه میدن مثل طرح های ماهی. لباس های آستین دار هم برای شما انتخاب مناسبی هستند چون باعث ایجاد تواضن بین سرشونه های ​ظریف و باسن فرم دار شما میشن.

مثلثی شکل

اگر سرشونه ها و بالا تنه ی شما از پایین تنه تون بزرگتر و عریض تر هست، احتمالا تیپ بدنی مثلثی شکلی دارید؛ همچنین ممکنه سرشونه های عریض و کمر و باسنی باریک و ظریف داشته باشید.

دوری کنید: از طرح های آف شولدر و استرپ لس (Strapless) دوری کنید چون این مدل ها سرشونه های شما رو بیشتر نمایان میکنه و تناسب شما رو به هم میریزه.

به دنبال این طرح ها باشید: برای این تیپ بدنی، استایل های  متقارن انتخاب بسیار خوبی هستند، همچنین بند ها و آستین های پر تر به بدنتون بالانس بهتری میبخشند. علاوه بر این ها لباس هایی با کار دست و جزيیات بیشتر بهتون کمک میکنند که تواضن بهتری پیدا کنید.

لباس عروس و نامزدی جدید کالکشن بهار 2024 زهیر مراد
کار دست سنگین و خیره کننده از کالکشن ۲۰۲۴ زهیر مراد
rosier_d - لباس عروس و نامزدی مدل ۲۰۲۴ جدید کالکشن پرنوویاس
مدل Rosier از Pronovias

سیب شکل​ / بیضی شکل

این تیپ بدنی در بانو هایی دیده میشه که سینه های بزرگ تر، لگن باریک و میان تنه پر تری دارند. همچنین ممکنه بازو ها و پا های نسبتا ظریف تری داشته باشید.

دوری کنید: از لباس هایی با یقه های بلند و بسته دوری کنید که ممکنه بیش از حد به ناحیه سینه شما جلوه بدن. همچنین از انتخاب طرح هایی که توجه رو به سمت کمر و میدلاین شما جلب میکنند بپرهیزید.

به دنبال این طرح ها باشید: به دنبال لباس هایی باشید که سیلوئت راسته و یا A-لاین دارند و همچنین طرح های امپایر؛ این مدل ها با دامن هایی که از خط کمر شما روان میشوند، به شما ظاهری متناسب تر و خوش فرم میبخشند. لباس هایی با یقه های پایین تر و جزئیات بیشتر بر روی سینه باعث رفع تمرکز لباس از میان تنه به ناحیه یقه و سینه میشن.

لباس عروس و نامزدی مدل ۲۰۲۴ جدید کالکشن بهار الی سآب
لباسی زیبا با یقه ی پایین از کالکشن Elie Saab
tidal_d - لباس عروس و نامزدی مدل ۲۰۲۴ جدید کالکشن پرنوویاس
طرح Tidal از کالکشن Seasons of Light پرونوویاس

مستطیل شکل

بانو هایی با این تیپ بدنی معمولا سرشونه، کمر و باسنی حدودا هم عرض هم دارند؛ معمولا بلند قامت تر هستند و ممکنه سینه و کمر ظریف تری داشته باشند.

دوری کنید: سعی کنید از طرح هایی مانند ماهی که فرم بدن شما رو زیادی دربر می گیرند دوری کنید، چون راسته بودن بدن شما رو بیشتر نمایان می کنند و جلوه ی بدن شما رو میگیرند؛ همچنین یقه های بلند ممکنه باعث بهم ریخته شدن تناسب بدنی شما شوند.

به دنبال این طرح ها باشید: لباس های Aلاین، امپایر و پرنسسی از بهترین انتخاب ها برای شما هستند. این طرح ها با پایین تنه ی گیرای خود، باعث بهتر جلوه داده شدن زیبایی بدن شما شده و فرم بهتری بهتون میدن.

لباس عروس و نامزدی مدل ۲۰۲۴ جدید کالکشن بهار الی سآب
دامن خیره کننده این لباس از Elie Saab
لباس عروس و نامزدی جدید کالکشن بهار 2023 زهیر مراد
کار دست رویایی و یقه آف شولدر از کالکشن ۲۰۲۳ زهیر مراد

در نهایت، مهم ترین نکته برای انتخاب لباس، سلیقه شخصی شماست؛

شما لایق این هستید که برای مهم ترین مجلس زندگیتون، دقیقا همون لباسی رو که مدت هاست در ذهنتون تصور کردید به تن کنید.

در مزون شنل با بیش از چهار دهه تجربه، ما به شما کمک میکنیم که لباس رویایی خود رو به واقعیت تبدیل کنید.

اگر طرحی در ذهن دارید، برای مشاوره بیشتر و تایین وقت با مزون شنل تماس بگیرید.

همچنین اگر به الهام بیشتری نیاز دارید، از ژورنال لباس های عروس ما دیدن نمایید.